Sosyal Pişmanlık Çağı

stress

Hepimizin hayatında bazı şeyleri hiç söylememiş olmayı dilediğimiz anlar olmuştur. Konuşmayı bilmek kadar, susmayı bilmek de bir erdem ama sosyal medya sessiz kalmak daha da zor. Karşınızda biri varken sözlerini tartmak için çoğunlukla daha yüksek motivasyonumuz olur ama bilgisayar başında bir an için bazı şeyleri sanki kimse duymayacakmış gibi paylaşırız.
Sonuçlar da her zaman çok olumlu olmayabilir…

Bu konuyla ilgili yapılan bir araştırma kelimenin tam anlamı ile bir “sosyal pişmanlık” çağında yaşadığımızı ortaya koyuyor.FindLaw tarafından 1000 kişinin katılımı ile düzenlenen bir anket, kullanıcıların yüzde 29’unun en az bir kez sosyal medya üzerinde sonradan çok pişman oldukları bir paylaşımda bulunduklarını ortaya koyuyor…

18 – 34 yaş arasındaki katılımcıların verdikleri yanıtların ortaya koyduğu, her 10 kişiden 3’ünün belli bir seviyede bir sosyal pişmanlık yaşamış olduğu. Fakat araştırmaya göre pişmanlık yaşamaktan daha yaygın olan, pişmanlık korkusu gibi görünüyor.

Katılımcıların yüzde 79’u olumsuz bir tepki alabileceği düşüncesi ile en az bir paylaşımlarını silmişler. Fakat bu endişe daha ilerleyen yaşlarda azalıyor gibi görünüyor. 35 – 64 yaş grubu içerisinde aynı endişe ile paylaşımlarını silenlerin oranı sadece yüzde 36.

Gençler arasında gizlilik ve mahremiyet kavramına verilen önem de daha fazla. Genç katılımcılarınyüzde 82’si sosyal ağlardaki gizlilik ayarlarında değişiklik yaptığını ve sadece yüzde 6’lık bir kısım varsayılan değerleri değiştirmeden kullanmaya devam ettiğini söylüyor.

Peki bu anketten hangi sonuçları çıkartıyoruz?

İlk olarak aynı gerçek hayatta olduğu gibi düşünmeden konuşmamakta fayda var. Dediğimiz gibi yüz yüze iletişimde bu kontrolü kurmak biraz daha kolay. Fakat sosyal medyada söylenen bir sözün çok daha fazla kişiye ulaştığını ve silinmediği sürece daima erişebilir olduğunu da unutmamak gerekiyor. Ayrıca silseniz bile ekran görüntüsünün varlığını sürdürme ihtimali olduğunu unutmayın.

İkinci olaraksa gizlilik ayarlarını kontrol etmek, paylaşımlarınızın kimler tarafından görüntüleneceğini belirlemek açısından son derece önemli.

kaynak:webrazzi
Reklamlar

oguz hakkında

broduct.wordpress.com

29 Temmuz 2013 tarihinde Anasayfa içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: